Test drive – Toyota Land Cruiser Luxury 2.8L D-4D 6 AT

Test drive - Toyota Land Cruiser Luxury 2.8L D-4D 6 AT

Toyota Land Cruiser a trecut de mult de la stadiul de model la cel de brand în sine. Sunt deja roverbiale aptitudinile sale de offroader, însă – surprinzător sau nu – Land Cruiser se adaptează oricărei conjuncturi, transformându-se rapid într-un companion manierat și luxos. 

Off-roaderul japonez este o legendă: seaflă pe piață de mai bine de 60 de ani, iar ultimul facelift major la care a fost supus datează din 2013. În pofida faptului că nu se mai află la prima tinerețe (actuala generație, J150, se află în producție din 2009), această împrospătare i-a prins bine: în 2016 au fost vândute 6.286 unități, progresul față de anul precedent fiind de 4%, în condițiile în care principalul rival nipon Mitsubishi Pajero a regresat cu 6%, până la 5.920 unități.

A descoperit Toyota poțiunea magică? Nu. În schimb, a adăugat un praf de rafinament off-roaderului de 2,5tone, țintind în egală măsură atât clienții în căutare de lux, cât și pe cei cu suflet aventurier. L-am scos la plimbare prin oraș, unde simpla sa prezență printre autoturisme și SUV-uri impune respect și, ocazional, însămânțează teama printre ceilalți șoferi. Un lucru normal, dacă ne gândim la înălțimea de 1,89 metri, combinată cu desenul agresiv al zonei frontale: pare că Predator l-a înghițit pe Goliat și cutreieră șoselele!

Acum să nu înțelegem că Land Cruiser arată precum un monstru fără suflet, pentru că farurile frumos stilizate, cu tehnologie LED și caroseria integral lăcuită, cu elemente cromate și fără protecții exagerate pentru off-road integrează natural modelul și în parcările hotelurilor de cinci stele. O combinație asemănătoare de plastic rezistent, lemn rafinat (chiar și pe volan), piele fină și controale electrice mă înconjoară și în habitaclul spațios.

Reglez electric scaunul și volanul, stau sus, umăr la umăr cu șoferii de microbuz și mă bucur din plin de vizibilitatea excepțională asupra șoselei. Sigur, mașina este foarte lungă, fapt care limitează vizibilitatea posterioară, mai ales la parcările laterale, însă cele patru camere video proiectează pe ecranul central de 7 inch o imagine panoramică ”de sus” a împrejurimilor și implicit a obstacolelor, transformând în joacă de copil manevrele strânse. Sare în ajutor și diametrul de bracaj de numai 11,6 metri, excelent ținând cont de dimensiunile mașinii.

Apropo de display-ul tactil, nici rezoluția de 800×480 pixeli, nici fluența cu care se mișcă prin meniuri nu m-au impresionat, dar sistemul multimedia per ansamblu este foarte bun: sunet JBL, conectivitate Wi-Fi, care permite folosirea telefonului pe post de hotspot, Bluetooth, USB și chiar DVD cu ecran rabatabil pentru locurile din spate. Adevărata vedetă a consolei centrale este, însă, panoul de control al tracțiunii, care trădează artileria grea: diferențiale blocabile, reductor, suspensie adaptivă, Crowl Control – aveam să le apreciem pe toate la adevărata valoare ceva mai târziu. Citește mai mult.

Adaugati comentariu