Test drive – Suzuki Jimny

Test drive - Suzuki Jimny

Suzuki Jimny este o mașină de cult fiind echipat cu tot ce este necesar pentru aventură. Noua generație a micului japonez joacă două cărți noi: un design care întoarce capete și o tehnologie de ultimă oră păstrând însă legendarele aptitudini off-road.

Text: Răzvan Măgureanu; Foto: Quattroruote

Jimny face parte dintr-o elită mică de mașini care au rămas neafectate de trecerea timpului. E vorba de grupul exclusivist format din Jeep Wrangler, Land Rover Defender, Mercedes Clasa G și Jimny, care are aceleași caracteristici cu ale ilustrelor nume menționate mai sus cu diferența că, pe lângă ele, Jimny pare un model la scara 1:2. Practic, Jimny este o clasă în sine pentru că în segmentul său nu are niciun concurent.

Test drive - Suzuki Jimny

Spre deosebire de Defender care își caută alt viitor, Jimny rămâne fidel caracterului său. A patra generație, care apare la 25 de ani după cea de-a treia, păstrează soluția cu șasiul separat, punțile rigide, tracțiunea integrală nepermanentă și reductorul în două trepte. Adică oferă un pachet profesional pentru off-road.
Meritul japonezilor la noua generație este că l-au făcut pe Jimny atractiv chiar și pentru cei ce nu calcă în off-road. Liniile simple și precise și alura de cub îl disting clar de orice alt model. În plus, Jimny este acum o mașină modernă pentru că are sistem multimedia de ultimă generație, dar și sisteme de asistență cum ar fi asistență pentru frânarea de urgență, asistent de bandă și asistent de oboseală. Prezența acestor sisteme nu știrbește însă scopul principal al lui Jimny, care nu este vreun crossover în tendințele actuale ci un off-road pur și dur. Și la interior se remarcă păstrarea ambianței de off-road cu o planșă de bord simplă, spartană pe alocuri din plastic tare care este ușor de spălat și de curățat după o incursiune în off-road.

Test drive - Suzuki Jimny

În ceea ce privește gabaritul, lungimea a rămas neschimbată, iar motorul amplasat longitudinal mai răpește câțiva centimetri din spațiul interior. De aceea, în față trebuie să acceptăm unele compromisuri, iar scaunul șoferului nu este reglabil pe înălțime. În spate însă, în mod cu totul neașteptat pentru această lungime, este loc suficient la genunchi, dar și la cap. În schimb, accesul în spate e mai anevoios pentru că doar scaunul pasagerului culisează automat spre înainte, în timp ce scaunul șoferului poate culisa doar manual.

Spațiul mai mare la genunchi în spate pentru o lungime așa de mică are și o explicație. Volumul portbagajului cu cele două scaune montate în spate este destul de mic, de numai 85 litri. Portbagajul este înalt, dar adâncimea lui este mică. Sunt doar 23 cm de la hayon la spătarul banchetei.

Test drive - Suzuki Jimny

Platforma tehnică și concepția nu diferă de a predecesorului, dar motorul este nou. Noul motor aspirat de 1,5 litri cu distribuție variabilă, care dezvoltă 102 CP și 130 Nm, înlocuiește vechiul 1,3 litri cu 85 CP și 110 Nm. Rămâne un mister de ce Suzuki nu a montat pe Jimny motorul 1.0 Turbo mai economic și cu o curbă de cuplu mai bună. Totuși, motorul aspirat de 1,5 litri în patru cilindri este elastic la turație mică și urcă liniar și fluent în ture. Când este turat își arată și latura dinamică ajutat de cutia manuală cu 5 trepte etajată scurt și având treptele foarte apropiate, dar la turații înalte, motorul devine zgomotos.

Jimny nu are pe șosea agilitatea unui crossover fiind primordiale calitățile off-road. Noua direcție electrică cu bile este destul de mult demultiplicată iar ruliul este evident. În off-road însă Jimny se simte ca peștele în apă. Noua generație revine la reductorul cu manetă. Legătura între punți este rigidă ca la pick-up-uri neexistând un diferențial central blocabil.  Când una din roți patinează, aceasta este frânată cuplul fiind transferat spre cealaltă roată. Garda la sol este suficientă, de 210 mm și Jimny suportă o înclinare de 60 grade, o valoare foarte bună. Unghiurile de trecere au de asemenea valori excepționale: 33 grade unghi de atac, 28 grade unghi ventral și 49 grade unghi de ieșire.

Verdict 4x4suv.ro

Cu o caroserie nouă care atrage prin designul diferit de al oricărui SUV și cu sistemele de asistență aduse la zi, Jimny a devenit atrăgător și pentru cei care nu vor o mașină pentru terenuri extreme. Dar pentru fanii modelului, aptitudinile off-road sunt la același nivel profesional.

 

DATE TEHNICE

Model     Suzuki Jimny 1.5
Motor/nr. cilindri L4, aspirat
Cilindree (cmc) 1.462
Putere maximă/turație (CP/rpm) 102/6.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) 130/4.000
Transmisie integrală nepermanentă
Cutie de viteze manuală, 5 trepte
L/l/h (mm) 3.480/1.645/1.720
Ampatament (mm) 2.250
Volum portbagaj (l) 85-830
Masă la gol (kg) 1.165
Unghiuri de atac/ventral/ieșire (grade) 37/28/49
Gardă la sol (mm) 210
Accelerație 0-100 km/h (s) nc
Viteză maximă (km/h) 145
Consum mixt (l/100 km) 6,8
Emisii CO2 (g/km) 154

Adaugati comentariu