Test comparativ – Hyundai Santa Fe vs Kia Sorento

Test comparativ – Hyundai Santa Fe vs Kia Sorento

Lansată de curând, noua generație Hyundai Santa Fe are în concernul Hyundai-Kia un concurent de casă, Kia Sorento, care a trecut printr-un facelift toamna trecută. Test comparativ cu versiunile de top echipate cu motoare turbodiesel de 200 CP și cutie automată cu 8 trepte în echipările de top.

Cele două mărci ale concernului Hyundai-Kia au reușit să aibă o chimie specială și să se poziționeze diferit una de alta pentru a evita canibalizarea internă. Este ceea ce a reușit de exemplu și concernul VW cu mărcile VW și Skoda dar nu a reușit GM cu Opel și Chevrolet.

Hyundai Santa Fe și Kia Sorento au foarte multe în comun dar designul exterior și interior este diferit ca și feelingul la condus. Dar să intrăm în detalii pentru a găsi diferențele.

Noi am avut pentru test Santa Fe și Sorento cu motorul turbodiesel de top de 2,2 litri și 200 CP combinat cu transmisia automată cu 8 trepte și echipările de top Cosmo la Kia și Luxury la Hyundai, cu 5 locuri la Santa Fe și 7 locuri la Sorento (464 euro opțional). Trebuie menționat că noua generație Santa Fe nu mai are și versiune Grand Santa Fe, dar păstrează opțiunea de șapte locuri doar că aceasta nu este deocamdată disponibilă în România.Revenind la configurații, mai trebuie să spunem că noul Santa Fe este disponibil doar în versiunea de top Luxury la prețul de 48.064 euro cu promoția inclusă. Sorento poate fi comandată și cu dieselul mai mic de 2 litri și 185 CP sau cu o benzină de 2,4 litri și 188 CP. Însă doar dieselul de top are la ambele modele standard noua cutie automată cu 8 trepte care este dezvoltată in-house de Hyundai-Kia nefiind furnizată de Aisin sau ZF.

Caroserie și interior

Privite din exterior, cele două modele sunt total diferite. Kia are un look mai clasic în timp ce Hyundai vine cu noua grilă în cascadă și cu farurile foarte subțiri care adăpostesc designul high-tech al luminilor de zi cu LED.

Cele două modele au planșe de bord cu design diferit. Ecranul de 8 inci al sistemului multimedia și de navigație oferit standard la ambele modele este încastrat în bord la Sorento, fiind  flancat de gurile de ventilație în timp ce la Santa Fe este de sine stătător și este amplasat mai sus, deasupra gurilor de ventilație. Și blocurile climatizării automate sunt similare după ce la facelift și Sorento a primit un nou bloc cu afișaj separat. Diferă doar culoarea afișajului – roșu la Kia și alb la Hyundai. Citește mai departe.

Adaugati comentariu